סקר מידע תנועתי למטרופולין

סקר מידע תנועתי למטרופולין – איגוד ITS ישראל 2011

 

  • לקוח מוביל: חב’ יפה-נוף.
  • מוביל סקר התכנות: איגוד ITS ישראל.
  • מועד התנעת הסקר: מאי 2010.
  • מועד סיום הסקר: מרץ 2011.

 

סקר ההיתכנות יכלול:

  • פרק א’: ריכוז ומיפוי צרכים של כלל בעלי העניין בתחום העירוני
  • פרק ב’: זיהוי חלופות טכנולוגיות וניתוח רמת מענה של כל חלופה
  • פרק ג’: גיבוש תפיסת מערכת
  • פרק ד’: בחינת מודלים עסקיים /שיתופי פעולה PPP נדרשים
  • פרק ה’: זיהוי דרישות רגולציה, תקנים והתאמה לארכיטקטורה
  • פרק ו’: הצגת פתרון מערכתי מפורט
  • פרק ז’: תכנון ומשמעויות לביצוע מדגים טכנולוגי (פיילוט)

פרק א’:מיפוי צרכי משתמשי הדרך.

  • סבב פגישות מקדים
  • לימוד מפרויקטים מקבילים
  • שאלון לבעלי עניין (לרשימת תפוצה ממוקדת)
  • פגישות בעלי תפקידים- ראיונות עומק
  • קבוצות מיקוד
  • שאלון אינטרנטי לציבור
  • בתום תהליך איסוף עמדות בעלי עניין יבוצע תהליך עיבוד סינון ותעדוף צרכים.

ריכוז ומיפוי צרכים של כלל בעלי העניין בתחום העירוני – להלן צרכני המידע השונים במטרופולין:

  • המגזר הציבורי (ממשלתי, מטרופוליני ועירוני) התחבורתי העוסק בניהול תנועה.
  • המגזר הציבורי העוסק בתכנון תחבורה (תנועה, בטיחות בדרכים ואיכות הסביבה).
  • ציבור אזרחי המטרופולין: נהגי הרכב הפרטי וציבור המשתמשים בתחבורה ציבורית.
  • תיירים (מקומיים ומחו”ל).

 

שיטות מיפוי צרכים
השלמות נדרשות דרך השגת המידע בעלי עניין
בכנס 5 לינואר 2011 פגישות בכירים/בעלי תפקידים המגזר הציבורי התחבורתי העוסק בניהול תנועה.
בכנס 5 לינואר 2011
/ קבוצת מיקוד
פגישות בכירים/בעלי תפקידים המגזר הציבורי העוסק בתכנון תחבורה
סקר אינטרנטי (לפי מדגם) ציבור אזרחי המטרופולין
במסגרת הסקר תיירים

 

 

          צרכי ליבה (1)

  1. יצירת יכולת הבנת המצב (situation-awareness) והצגת תמונת מידע זמן אמת אחודה אודות מצב התנועה – תמונה זו תכלול: גודש, מהירות, נפחים, אירועים.
  2. יכולת גילוי אירועי האטה בזרימת התנועה בדרכים במטרופולין – יכולת גילוי אירועים משפיעי תנועה כגון: עומסי תנועה/האטות, תאונות, תקלות רמזורים התקהלות, אחר (רכב תקוע, תאונת דרכים, אירוע ביטחוני, שריפה…)
  3. קבלת תמונת מצב זרימת תנועה באופן המאפשר תמיכה בתהליכי ניהול תנועה ברשת העירונית – העברת כל המידע על זרימת התנועה בזמן אמת כולל מהירות, נפחים, צפיפות תנועה, בסביבת הצומת המרומזר ובפרט בחלוקה לנתיבים ופניות.

          צרכי ליבה (2).

  1. העברת מידע על מצב התנועה למשתמש באמצעים המתאימים למשתמשי הדרך השונים: נדרשת יכולת להעביר למרב משתמשי הדרך, באמצעים העומדים לרשותם, מידע תנועתי הכולל: מצב התנועה, מהירות הגעה, מידע על אירועים, ובכלל זה מידע על פעולות אחזקה מתוכננות, שינויים בהסדרי תנועה, המלצות למעקפים, מידע מסביר (תיאור סיבת האירוע: מרתון, תהלוכות, התקהלות, הפגנות ועוד).
  2. העשרת תמונת מצב התנועה באמצעות איסוף מידע מציבור משתמשי הדרך: יכולת קבלת מידע על זרימת התנועה, האטות, תאונות, הפרעות לתנועה, מהציבור.
  3. קבלת מידע על יכולת שימוש בתח”צ על פי צרכי משתמשי הדרך: נדרשת יכולת הצגת חלופות נסיעה בכל אמצעי הנסיעה רכב פרטי- מול תח”צ על כל סוגיה: אוטובוסים, רכבות קלות/כבדות, מוניות, לרבות שילוב בין אמצעים, מידע על מסלולים, תחנות ולוחות זמנים.
  4. יכולת העברת מידע לציבור אודות איחורים מתוכננים בקווי תח”צ / תקלות וכד’ (לוחות זמנים- (on line).

           צרכי ליבה (3)

  1. קבלת מידע על אפשרויות חניה – נדרשת יכולת הצגת מידע אודות מקומות חניה בעיר: מיקום, תפוסה, מחיר לשעה. הצגת חלופות חניה חנה וסע תוך המלצה לשימוש בתח”צ בשלב הכניסה הנסיעה ברחבי העיר.
  2. הצגת מידע אודות אמצעי נסיעה מיוחדים לנקודות עניין מוגדרות – נדרשת יכולת הצגת מידע אודות אמצעי הסעה מיוחדים כגון – היסעים לאזורי התעשייה, קווי מעבר (Shuttle), קווי לילה, שיתופי נסיעות בעיתוי יום יומי או נקודתי בזמן אירועים.
  3. הצגת מידע נוסף למשתמשי הדרך – הצגת מידע עזר כגון מזג אויר, הצפות /ערפל בקטעי דרך מוגדרים וכן לדוגמא פירוט שבילי אופניים.
  4. תמיכה בתהליכי תכנון תחבורה – יכולת זאת תכלול ניתוח על גבי נתונים היסטוריים של מיפוי ביקושים (רכב/ תח”צ/דו-גלגלי/הולכי רגל), נפחי תנועה, פילוח כלי רכב, צפיפות תנועה עומסי תנועה/האטות, עמידה בביקושי תח”צ, רמות שירות תח”צ, מענה קווי תח”צ לצרכי משתמשים, דיאגראמות O2D, מפת מהירות נסיעה אופיינית בצירים השונים, נתוני מפות סיכונים בבטיחות בדרכים, מפות ניטור פליטות ומזהמים מכלי רכב.