סקר מידע תנועתי למטרופולין
סקר מידע תנועתי למטרופולין – איגוד ITS ישראל 2011
- לקוח מוביל: חב’ יפה-נוף.
- מוביל סקר התכנות: איגוד ITS ישראל.
- מועד התנעת הסקר: מאי 2010.
- מועד סיום הסקר: מרץ 2011.
סקר ההיתכנות יכלול:
- פרק א’: ריכוז ומיפוי צרכים של כלל בעלי העניין בתחום העירוני
- פרק ב’: זיהוי חלופות טכנולוגיות וניתוח רמת מענה של כל חלופה
- פרק ג’: גיבוש תפיסת מערכת
- פרק ד’: בחינת מודלים עסקיים /שיתופי פעולה PPP נדרשים
- פרק ה’: זיהוי דרישות רגולציה, תקנים והתאמה לארכיטקטורה
- פרק ו’: הצגת פתרון מערכתי מפורט
- פרק ז’: תכנון ומשמעויות לביצוע מדגים טכנולוגי (פיילוט)
פרק א’:מיפוי צרכי משתמשי הדרך.
- סבב פגישות מקדים
- לימוד מפרויקטים מקבילים
- שאלון לבעלי עניין (לרשימת תפוצה ממוקדת)
- פגישות בעלי תפקידים- ראיונות עומק
- קבוצות מיקוד
- שאלון אינטרנטי לציבור
- בתום תהליך איסוף עמדות בעלי עניין יבוצע תהליך עיבוד סינון ותעדוף צרכים.
ריכוז ומיפוי צרכים של כלל בעלי העניין בתחום העירוני – להלן צרכני המידע השונים במטרופולין:
- המגזר הציבורי (ממשלתי, מטרופוליני ועירוני) התחבורתי העוסק בניהול תנועה.
- המגזר הציבורי העוסק בתכנון תחבורה (תנועה, בטיחות בדרכים ואיכות הסביבה).
- ציבור אזרחי המטרופולין: נהגי הרכב הפרטי וציבור המשתמשים בתחבורה ציבורית.
- תיירים (מקומיים ומחו”ל).
שיטות מיפוי צרכים | ||
---|---|---|
השלמות נדרשות | דרך השגת המידע | בעלי עניין |
בכנס 5 לינואר 2011 | פגישות בכירים/בעלי תפקידים | המגזר הציבורי התחבורתי העוסק בניהול תנועה. |
בכנס 5 לינואר 2011 / קבוצת מיקוד |
פגישות בכירים/בעלי תפקידים | המגזר הציבורי העוסק בתכנון תחבורה |
– | סקר אינטרנטי (לפי מדגם) | ציבור אזרחי המטרופולין |
– | במסגרת הסקר | תיירים |
צרכי ליבה (1)
- יצירת יכולת הבנת המצב (situation-awareness) והצגת תמונת מידע זמן אמת אחודה אודות מצב התנועה – תמונה זו תכלול: גודש, מהירות, נפחים, אירועים.
- יכולת גילוי אירועי האטה בזרימת התנועה בדרכים במטרופולין – יכולת גילוי אירועים משפיעי תנועה כגון: עומסי תנועה/האטות, תאונות, תקלות רמזורים התקהלות, אחר (רכב תקוע, תאונת דרכים, אירוע ביטחוני, שריפה…)
- קבלת תמונת מצב זרימת תנועה באופן המאפשר תמיכה בתהליכי ניהול תנועה ברשת העירונית – העברת כל המידע על זרימת התנועה בזמן אמת כולל מהירות, נפחים, צפיפות תנועה, בסביבת הצומת המרומזר ובפרט בחלוקה לנתיבים ופניות.
צרכי ליבה (2).
- העברת מידע על מצב התנועה למשתמש באמצעים המתאימים למשתמשי הדרך השונים: נדרשת יכולת להעביר למרב משתמשי הדרך, באמצעים העומדים לרשותם, מידע תנועתי הכולל: מצב התנועה, מהירות הגעה, מידע על אירועים, ובכלל זה מידע על פעולות אחזקה מתוכננות, שינויים בהסדרי תנועה, המלצות למעקפים, מידע מסביר (תיאור סיבת האירוע: מרתון, תהלוכות, התקהלות, הפגנות ועוד).
- העשרת תמונת מצב התנועה באמצעות איסוף מידע מציבור משתמשי הדרך: יכולת קבלת מידע על זרימת התנועה, האטות, תאונות, הפרעות לתנועה, מהציבור.
- קבלת מידע על יכולת שימוש בתח”צ על פי צרכי משתמשי הדרך: נדרשת יכולת הצגת חלופות נסיעה בכל אמצעי הנסיעה רכב פרטי- מול תח”צ על כל סוגיה: אוטובוסים, רכבות קלות/כבדות, מוניות, לרבות שילוב בין אמצעים, מידע על מסלולים, תחנות ולוחות זמנים.
- יכולת העברת מידע לציבור אודות איחורים מתוכננים בקווי תח”צ / תקלות וכד’ (לוחות זמנים- (on line).
צרכי ליבה (3)
- קבלת מידע על אפשרויות חניה – נדרשת יכולת הצגת מידע אודות מקומות חניה בעיר: מיקום, תפוסה, מחיר לשעה. הצגת חלופות חניה חנה וסע תוך המלצה לשימוש בתח”צ בשלב הכניסה הנסיעה ברחבי העיר.
- הצגת מידע אודות אמצעי נסיעה מיוחדים לנקודות עניין מוגדרות – נדרשת יכולת הצגת מידע אודות אמצעי הסעה מיוחדים כגון – היסעים לאזורי התעשייה, קווי מעבר (Shuttle), קווי לילה, שיתופי נסיעות בעיתוי יום יומי או נקודתי בזמן אירועים.
- הצגת מידע נוסף למשתמשי הדרך – הצגת מידע עזר כגון מזג אויר, הצפות /ערפל בקטעי דרך מוגדרים וכן לדוגמא פירוט שבילי אופניים.
- תמיכה בתהליכי תכנון תחבורה – יכולת זאת תכלול ניתוח על גבי נתונים היסטוריים של מיפוי ביקושים (רכב/ תח”צ/דו-גלגלי/הולכי רגל), נפחי תנועה, פילוח כלי רכב, צפיפות תנועה עומסי תנועה/האטות, עמידה בביקושי תח”צ, רמות שירות תח”צ, מענה קווי תח”צ לצרכי משתמשים, דיאגראמות O2D, מפת מהירות נסיעה אופיינית בצירים השונים, נתוני מפות סיכונים בבטיחות בדרכים, מפות ניטור פליטות ומזהמים מכלי רכב.