קול קורא להשתתפות מיזמים במאיץ טכנולוגי לפתרונות שהקורונה עוררה בתחבורה
האיגוד הישראלי למערכות תבוניות לתחבורה
רקע:
די ברור שבקרוב צפויים שינויים מרחיקי לכת כמעט בכל תחום בעקבות משבר הקורונה. שינויים שבאים בעקבות משברים, מביאים עמם הזדמנויות חדשות למיזמים, שיציעו פתרונות לבעיות ולצרכים חדשים שיתעוררו בעקבות המשבר.
גם בתחום התחבורה, במיוחד בתחום התחבורה הציבורית והשיתופית, צפויים שינויים. מגמות מרכזיות, שאפיינו את העולם בשנים האחרונות כמו אורבניזציה, מעבר מרכב פרטי לתחבורה ציבורית, גלובליזציה ושיתופיות, הפכו בין ליל למגמות המאיצות התפשטות של מגפות. האם המגמות הללו ימשכו ללא שינוי לאחר ההתאוששות ממשבר הקורונה, או שאנו צפויים לראות בהן שינויים? ואם צפויים שינויים, היכן הם יהיו, אלו בעיות וצרכים הם יעוררו ואלו פתרונות חדשים אפשר יהיה לפתח בכדי לפתור את הבעיות ולספק את הצרכים?
ארגון ITS ישראל בלשכת המהנדסים, הפועל לפיתוח והטמעת מערכות תבוניות בתחבורה, מקים מאיץ יזמות טכנולוגי.
מטרת המאיץ לסייע ליזמים לגבש הוכחת ישימות טכנולוגית ועסקית למיזם אשר יוצג עם סיום תקופת ההאצה באירוע הסיום.
במחזור הראשון שיתחיל ב 19 ליולי 2020 ישתתפו כחמישה מיזמים טכנולוגים מישראל, שיזכו לסיוע מקצועי צמוד, ייעוץ והכוונה ממומחים בעלי ניסיון, ופתיחת דלתות בחברות ורשויות ארץ ובחו”ל.
תנאי סף לקבלה למאיץ
- חברה קיימת או קבוצה של שני יזמים לפחות שטרם התאגדו לחברה
- מוביל עסקי ומוביל טכנולוגי בצוות היזמים
- המיזם גייס עד כה לא יותר ממיליון דולר ארה”ב
- המיזם מפתח פתרון טכנולוגי חדשני וייחודי לבעיה בתחבורה שהתעוררה בעקבות הקורונה
- התחייבות היזמים לעמוד בכללי ההשתתפות במאיץ
הנחיות להגשת הצעה לקול קורא
- ההצעה תהיה בשפה העברית או האנגלית
- תיאור הבעיה – עד 50 מילים
- תיאור הפתרון – עד 50 מילים
- תיאור השוק, מי הלקוחות הפוטנציאליים ומה גודל השוק – עד 30 מילים
- מה המודל העסקי – עד 30 מילים
- ייחודיות הפתרון ומה הייתרון התחרותי – עד 30 מילים
- הצוות – 30 מילים לכל איש צוות
- מדוע רוצים להשתתף במאיץ ומה מצפים להשיג – עד 50 מילים
- את ההצעות יש לשלוח כקובץ PDF לכתובת המייל Accelerator@itsisrael.org
- מועד אחרון למשלוח ההצעות: 30 ביוני 2020 בחצות.
תהליך בחירת המיזמים ולוחות זמנים:
- כל הצעה תבחן בנפרד, על-ידי מספר בוחנים מטעם ארגון ITS ומטעם נותני החסות.
- בוחן ידרג את ההצעות על-פי מדדי בחינה שמופיעים בהמשך, והציון הסופי של כל הצעה יהיה ממוצע ציוני הבוחנים.
- ב 5 ביולי 2020 נפרסם את 10 המיזמים שיזכו לדרוג הגבוה ביותר ושיעלו לשלב חצי הגמר.
- ב 8 ביולי 2020 יתקיים webinar ובו תדריך והנחיות לעולים לשלב חצי הגמר. לינק ל-webinar יפורסם סמוך לאירוע באתר האיגוד, בדפי הפייסבוק והלינקדאין של האיגוד
- שלב חצי הגמר יתקיים ב 12 ליולי 2020, בו יציגו עשרת המיזמים הנבחרים את היוזמות שלהם בפני חבר שופטים. אם יתאפשר המצגות תהיינה פרונטאליות והציבור הרחב יוכל לצפות בהצגת המיזמים ולהשתתף בבחירה.
- גם בתהליך השיפוט של חצי הגמר, השופטים ידרגו את המציגים לפי מדדי הבחינה.
- בתאריך 14 ביולי 2020 נפרסם את שמות חמשת המיזמים שקיבלו את הדרוג הגבוה ביותר בחצי הגמר.
- המאיץ יתחיל בתאריך 19 ליולי 2020 וימשך כ 3 חודשים, ובמהלכו המיזמים יקדמו את הרעיונות שלהם במישור המחקרי, טכנולוגי, מחקר שוק ופיתוח עסקי, במטרה להציג הוכחת ישימות בסיום התקופה.
- באירוע הסיום שיתקיים בתאריך 1 לנובמבר 2020, יציגו המיזמים את הוכחת הישימות שפותחה בתקופת ההאצה.
חבר השופטים בראשות מר אהוד נוף, יו”ר איגוד המהנדסים, ידרגו את המיזמים.
אם יתאפשר גם אירוע הגמר יהיה פתוח לציבור הרחב שיוכל לצפות בהצגת המיזמים ולהשתתף בבחירה.
מדדי בחינה
מיזם יבחן על-פי ששה מדדי בחינה, כאשר לכל מדד יינתן דירוג בין 1 ל-5 שישוקלל על-פי משקל המדד בציון הסופי כדלקמן:
צורך – עד כמה גדול הצורך לפתרון שהמיזם מציע? 20%
פתרון – עד כמה ייחודי הפתרון ועד כמה הוא עונה על הצורך? 20%
שוק – עד כמה גדול השוק אליו פונה המיזם? 15%
מודל עסקי – האם המיזם מציג מודל עסקי טוב עם סיכויי הצלחה גדולים? 15%
הצוות – האם לצוות המיזם יכולת להוביל את המיזם להצלחה 20%
רושם כללי 10%
שגרת העבודה בתקופת המאיץ
- לכל מיזם ימונה מנטור ראשי
- המנטור ילווה את המיזם וייסע לו על פי תוכנית שתותאם לאופיו ולצרכיו של כל מיזם.
- תהיה אפשרות למנות מנטור שני או שלישי מנותני חסות או גורמים אחרים על-פי שיקול הנהלת המאיץ.
- לפחות אחת לשבוע תתקיים שיחת עדכון של היזמים עם המנטור הראשי.
- הנהלת המאיץ תפרסם לוח הרצאות ומפגשים עם מומחים ומשקיעים.
- המיזמים יהינו מהרצאות ומפגשים עם מומחים, בתחומים רלוונטיים.
- מיזם נדרש להשתתף בלפחות 80% מההרצאות והמפגשים.
שותפים ונותני חסות למאיץ
- עיריית תל אביב
- שבלת
- בנק הפועלים
- אינקוביט
- המרכז הישראלי למחקר בתחבורה חכמה
- Israel Smart Mobility Living Lab
- IBM
ניהול ופיקוח
- הנהלת המאיץ: אור עמרי (יו”ר ITS ישראל), נעמי בלנק, דר’ חנן גבאי, ישראל רום וגדי שלסקי.
- פעילות המאיץ מפוקחת על-ידי וועדת ביקורת מטעם ארגון ITS ישראל ולשכת המהנדסים.
- פעילות המאיץ תלווה ביעוץ משפטי וכספי של יועצי לשכת המהנדסים.
אל תחמיצו את ההזדמנות לחשיפה ולהשתתפות בפתרון בעיות התחבורה בעידן הקורונה בישראל